تایوان رزمایش دریایی برگزار کرد

نیروی دریایی تایوان امروز چهارشنبه یک رزمایش گسترده با گلوله‌های جنگی در سواحل شرق این جزیره در منطقه‌ای که مورد تهدید از سوی هواپیماها و کشتی‌های چینی قرار دارد برگزار کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رزمایش در راستای یک برنامه رزمایش سالانه به نام «هان کوآنگ» و با شبیه سازی وقوع حمله‌ای از طرف چین برگزار شد.

در این رزمایش ادوات نیروی دریایی تایوان به پرتاب گلوله‌های توپ و موشک پرداخته و جنگنده‌ها نیز به شلیک گلوله‌ها و مهماتی از جمله موشک‌ها و بمب‌های ضد زیردریایی پرداختند.

زیردریایی‌ها و موشک‌های بالستیک از جمله قدرتمندترین سلاح‌های چین هستند که تایوان را تهدید می‌کنند.

اخیراً رئیس جمهور چین اعلام کرد که پکن استفاده از زور علیه تایوان را رد نمی‌کند. همچنین چینی‌ها عملیات‌های خود را در نزدیکی تایوان تشدید کرده‌اند و در این راستا کشتی‌های خود را به آب‌های نزدیک تایوان فرستاده و با هواپیماهای جنگی خود نیز اطراف این جزیره را احاطه کرده‌اند. در عین حال برنامه‌ریز های نظامی چین سناریوی اجرای یک حمله برق‌آسا علیه تایوان که سریعاً قابلیت‌های این منطقه را برای مقاومت از بین برده و پیش از دریافت هر گونه کمکی از سوی آمریکا به عنوان همپیمانش، تسلیم شود را بررسی کردند.

سخنگوی وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این منطقه سرعت مانورهایش را به منظور افزایش آمادگی بازدارندگی در مقابل تهاجمات چین افزایش داده است.

این سخنگو گفت: ما برای دفاع از خودمان تنها می‌توانیم به خودمان متکی باشیم و مانورهای بیشتری اجرا خواهیم کرد تا قابلیت‌های رزمی خود را در مواجهه با تهدیدهای نظامی مداوم تقویت کنیم.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.