آثار برگزیده جشنواره دایره خلاق به سطح شهر می‌آید

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،‌ یاسر جعفری با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه این جشنواره قبل از عید برگزار شد، افزود: جشنواره دایره خلاق هر سال در حوزه مبلمان شهری با موضوعی خاص برگزار می‌شود، امسال نگاه این بود که بتوانیم همه مشارکت ایده‌ها، خلاقیت و همفکری همه شهروندان و متخصصان به نتیجه مطلوب که همان مبلمان شهری است، برسیم.

وی ادامه داد: هر سال براساس این سازوکار جشنواره برگزار و طرح‌های اولیه به دبیرخانه می‌رسد، در ابتدا تعدادی از طرح‌های منتخب به صورت ماکت و نهایتا 10 یا 20 اثر نهایی یک به یک ساخته می‌شود. در طول این سال‌ها بیش از 100 اثر به صورت تک اثر از مبلمان شهری، وسایل بازی کودک یا مبلمان مربوط به فضاهای تاریخی ساخته شده است که بخشی در برج میلاد، بخشی در پارک آب و آتش یا در فضاهای خاص شهری در حال استفاده و به نمایش گذاشتن است.

جعفری اضافه کرد: موضوعی که برای اولین بار اتفاق افتاد تکثیر مبلمان و توزیع آن در شهر بود. ما مبلمان منتخب دوره‌های اول، دوم، سوم جشنواره که مربوط به مبلمان کودک، بافت تاریخی و ویژه بافت شهر بود را براساس ایده‌های رسیده با نظارت فنی لازم تکثیر و در سطح شهر نصب خواهیم کرد. این اتفاق جدیدی است که ما اولین بار مبلمانی را برای مردم و از طریق طراحی توسط خود آنها ایجاد کرده‌ایم و این شاید به نتیجه رسیدن شعار «تهران شهری برای همه» باشد.

معاون فنی سازمان زیباسازی گفت: امسال آثار رسیده به جشنواره حدود 380 مورد بود که از این تعداد نهایتا 40 اثر در مرحله اول و 10 اثر در مرحله نهایی به عنوان اثر منتخب داوری و 5 مورد جایزه طرح‌های برتر را دریافت کرد.

وی اضافه کرد: امسال موضوع مشخص جشنواره دایره خلاق مبلمانی برای محدوده پهنه فرهنگ و هنر رودکی، پروژه مهمی‌که سازمان زیباسازی برای آن برنامه ریزی کرده است، بود. موضوع مسابقه دایره خلاق مبلمانی برای این پهنه بود، یعنی ترکیبی از مبلمان‌های هم خانواده شامل نیمکت، سطل زباله، پایه چراغ، تابلوهای راهنما و حتی لانه‌هایی برای حیوانات.

جعفری افزود: طرح‌های برتر مشخص شدند و امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را در پهنه رودکی بسازیم و استفاده کنیم. 

معاون فنی سازمان زیباسازی تصریح کرد: به هر حال سازمان زیباسازی تمام تلاش خود را می‌کند تا از همه خلاقیت‌ها و سلایق در شهر با برگزاری فراخوان‌ها دست پیدا کند تا بتواند آرشیو بزرگی از مبلمان شهری داشته باشد. ما الان این آرشیو را داریم که مختص شهر تهران بوده و این باعث تمایز و تعریف درست تهران از دیگر شهرهای بزرگ دنیا و برند شدن شهر می‌شود.

وی تاکید کرد: جشنواره دایره خلاق تا امروز توانسته وظیفه خود در موضوع ساماندهی منظر شهری را به خوبی ایفا کند و از امسال با تکثیر و ورود این مبلمان به شهر شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.