مقام قطری اظهارات منسوب به خود علیه جهاد اسلامی را تکذیب کرد

رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه اظهاراتی را که از زبان وی درباره جنبش جهاد اسلامی فلسطین منتشر شده، تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روزنامه القدس العربی، محمد العمادی، رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهاراتی که درباره جنبش جهاد اسلامی فلسطین به وی نسبت داده شده، صحت ندارد و هدف از آن برهم زدن روابط با فلسطینی‌هاست.

وی بر احترام به تمامی گروه‌های فلسطینی و روابط ممتاز با آن‌ها از جمله جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد.

العمادی تأکید کرد: طی سفرهایم به غزه تماس‌ها و دیدارهایی با اعضای جهاد اسلامی داشتم و آنها مواضع مثبتی داشتند که نشان می‌دهد ماهیت مرحله‌ای را که مساله فلسطین در آن قرار دارد، درک می‌کنند. دولت قطر از طریق حمایت مالی از غزه بر موضع ثابت خود در حمایت از پایداری مردم و گروه‌های فلسطینی تأکید می‌کند. من به تصمیم گروه‌های فلسطینی احترام می‌گذارم و اطمینان دارم که براساس ارزیابی‌شان از واقعیت چه در میدان جنگ و چه در عرصه سیاست تصمیم می‌گیرند. من از برادرانی که برداشت‌های نادرست از حرف‌های من کرده‌اند می‌خواهم در تفسیر امور عجله نکنند چراکه کاری که ما در مسیر بازسازی و کاهش محاصره انجام می‌دهیم بزرگتر از تفسیر و توضیح اظهاراتی است که هدف من از آنها قصد توهین به کسی نبوده است.

رسانه‌ها اظهاراتی را به نقل از العمادی منتشر کرده بودند که وی در آن جنبش جهاد اسلامی را مسؤول تنش اخیر با اسرائیل دانسته بود.

به دنبال انتشار این اظهارات، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از العمادی خواسته بود از مقاومت فلسطین عذرخواهی کند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.