کنترل ارتش سوریه بر مناطقی در سهل الغاب همزمان با عملیات در شمال غربی حماة

در جریان تداوم عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه حماة و ادلب، نیروهای ارتش این کشور "خان شیخون"، "معمرة النعمان" و "الطامنه"،"کفرزیتا"، "الاربعین" و "الزکاة" را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه صبح روز سه‌شنبه عملیاتی را علیه محورهای تحرکات تروریست‌های "جبهه النصره" در شهرک‌های "الهبیط" در شمال شرقی "کفر نبوده" و "خان شیخون" در حومه جنوبی ادلب و واقع در مسیر بین‌المللی میان دمشق و حلب انجام دادند.

در همین راستا، منابع مخالف در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که ارتش سوریه خان شیخون، معرة النعمان، عابدین، الهبیط، الحویز، کبینة، الرفة، الفقیع، حیش، ام الصیر، صهیان، جسر الشغور و ابو حبة در حومه ادلب را هدف قرار داد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که ارتش سوریه هر یک از شهرک‌های قلیدین، میدان غزال، الزکاة، کفرزیتا، الطامنة در حماة را نیز هدف قرار داد.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره و هم‌پیمانانش بر شهرک‌های "الحمرا" و "المطار الشراعی" در منطقه "سهل الغاب" در حومه حماة تسلط یافتند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه ده‌ها تن از عناصر گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماة را به هلاکت رساندند.

یگان‌های ارتش سوریه عصر دوشنبه حملات نیروهای مسلح "گردان‌های العزة" و "جبهه النصره" برای نفوذ به سمت مناطق امن و مراکز نظامی در محورهای " الحمامیات – الجبین" در حومه غربی "محرده" در استان حماة را ناکام گذاشتند و در جریان آن ۹ خودروی جنگی متعلق به تروریست‌ها تخریب و تعداد زیادی از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

یگان‌های ارتش سوریه همچنین مقادیری سلاح‌های مختلف را در محور "الحمامیات" در حومه شمال غربی "محردة" و همچنین تعدادی تانک، خودروی نظامی و مین‌روب را کشف و شناسایی کردند و برخی از آنها در حملات ارتش منهدم شدند.

از سوی دیگر، نیمه شب سه‌شنبه ارتش سوریه خطوط مقدماتی جبهه النصره در شهرک "الحویز" در حومه شمال غربی حماة را هدف قرار دادند.

در همین راستا، علی طه، یکی از فرماندهان یگان نیروهای تایگر به دستور سهیل الحسن ملقب به نمر (ببر) از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی "الحویز" و روستاهای دیگر در محور شمال غربی استان "حماة" خبر داد.

یونس محمد، فرمانده عملیات نیروهای یگان تایگر نیز اعلام کرد: ارتش به سمت شهر "الحویز" و فرای آن پیش خواهد رفت که مقر اصلی عناصر جبهه النصره در حومه شمال غربی حماة به شمار می‌آید.

هیئت تحریرالشام (النصره) بر حدود ۷۰ درصد ادلب سیطره دارد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.