آیت‌الله اراکی: پرورش مدیران شایسته مانع ورود مدیران با قرعه‌کشی می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ‌پایگاه خبری خبرآنی آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب عصر امروز(پنجشنبه) در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد اظهار داشت: جوهر و پایه حکومت اسلامی تقوا است و آنجایی که پیامبران مردم را برای برپایی حکومت فرا می خوانند فالتقوالله و اطیعون به کار می رود.

آیت الله اراکی ادامه داد: تعجب آور است که عده‌ای تشکیک می‌کنند که اصلا کار پیامبران حکومت بودن است یا نه؟ در صورتی که اصلا کار پیامبران برپایی حکومت بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ‌خروج از فرمان خدا در قرآن به ظلم و شرک تعبیر شده است گفت: بدترین ستم ها که از سوی مردم بر خودشان وارد می شود ستم خروج از فرمان فرمانروای الهی است. اینکه فرمان دست چه کسی باشد مهم ترین مقوله جهان آفرینش پس از آفرینش است و در این رابطه قرآن تاکید می‌کند که فرمانروایی از آن اوست و چون فرمان از آن اوست هر حاکمی باید منصوب او باشد.

وی بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم حکومت خدایی داشته باشیم باید زیرساخت های تقوایی آن را تعیین کنیم تاکید کرد: وظیفه ما این است که  فرهنگ مبتنی بر تقوا و رابطه مدیران با زیردستان و مدیران با مردم را تبیین کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه مدیر باید مجری قانون باشد گفت: هرکسی که اختیار مردم در دست اوست و در مورد مردم تصمیم می گیرد باید عادل بوده و رفتار منطبق با  قانون داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب مدیران باید برمبنای شایستگی باشد و در این راه باید جوان پروری کنیم و سیستمی داشته باشیم که برای نهادهای مدیریتی انسان طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم. باید پرورش مدیران شایسته به گونه صورت گیرد که دیگر شاهد روی کار آمدن مدیران به وسیله  قرعه کشی  نباشیم و اختیار مردم را به دست هرکسی ندهیم.

آیت الله اراکی در پایان گفت: باید در مواجهه با  اتفاقاتی مانند تحریم، سیل و زلزله در کنار انجام  وظایف معمول از خدا هم کمک بگیریم. فرهنگ تضرع و خشوع و توبه عمومی به خدا یکی از ارکان موفقیت ماست.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.