انجام سالانه ۱۰۰۰ جراحی پیوند در مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران مجموعه‌ای است که با ۱۱ دانشکده نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو دارد که ۷ درصد آنها دانشجویان بین‌الملل و حدود ۹۰۰ دانشجو از ۴۵ کشور جهان در این دانشگاه‌ تحصیل می‌کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: هزار و ۸۰۰ عضو هیأت علمی و ۲۵۰۰ رزیدنت در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه در حوزه آموزش فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در حوزه تحقیقات، دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیش از ۱۰۵ مرکز تحقیقاتی در گروه‌های مختلف بهداشت و درمان چه منطقه‌ای و چه بین‌المللی در حال فعالیت است که نتایج آن روز به روز مشاهده می‌شود.

وی افزود: در حوزه خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با داشتن ۵ هزار تخت فعال و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ویزیت سرپایی، ۳۰۰ هزار بستری و ۲۵۰ هزار عمل جراحی و در کنار آن هزار مورد عمل پیوند و از پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند مغز و استخوان و پیوند کلیه در دانشگاه انجام می‌شود.

کریمی ادامه داد: در حوزه بهداشت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حدود ۳ میلیون نفر را در مناطق جنوب شهر تهران را پوشش بهداشتی می‌دهند و این دانشگاه دارای ۳۳۰ مرکز بهداشتی و خدمات جامعه سلامت است و به مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی در پایان گفت: بسیار خرسندیم که این نشست بین‌المللی با همکاری دانشجویان در جزیره کیش در حال برگزاری است و بسیار خوشحالیم که معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت در این نشست شرکت کردند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.