یونکر: مرکل بسیار برای سمت های عالی اتحادیه اروپا شایسته است

رییس کمیسیون اروپا، آنگلا مرکل را یک "کاندیدای بسیار شایسته" برای سمتهای عالی در اتحادیه اروپا بعد از کنار رفتنش از صدر اعظمی آلمان دانست.

به‌ گزارش ‌خبرآنی، ‌به نقل از خبرگزاری آلمان، ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای آلمانی "فانکه" در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او آنگلا مرکل با پایان دوران صدر اعظمی‌اش در آلمان در سال ۲۰۲۱ می‌تواند یکی از سمت‌های عالی اتحادیه اروپا را عهده دار شود، اظهار کرد: برای من حتی تصورش سخت است که فکر کنم او بعد از آن به یک باره ناپدید شود.

او در این باره، گفت‌: مرکل نه فقط یک شخص محترم است ،‌ بلکه یک سیاستمدار باتجربه تمام عیار و محبوب است.

این‌ در حالی است که مرکل بعد از رسیدنش به صدر اعظمی آلمان در سال ۲۰۰۵ ، باعث هدایت اتحادیه اروپا در زمان بحران اقتصادی و تلاطم سیاسی این قاره به سمت نقطه مطلوب‌تر شد و کمی بعد او لقب قدرتمندترین رهبر اروپا را به دست آورد.

مرکل چندی پیش با اعلام کناره‌گیری‌اش از صدر اعظمی آلمان در سال ۲۰۲۱  گفت‌، دیگر به دنبال مناصب سیاسی نخواهد بود. یونکر نیز قرار است در ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی بعد از یک دور ریاست کمیسیون اروپا از این سمت کنار برود.

او که  سابقا نخست وزیر لوگزامبورگ بوده، در سال ۲۰۱۴ از جانب یک گروه پارلمانی در  پارلمان اروپا به نام حزب مردم اروپا که شامل محافظه کاران متعلق به مرکل هم می‌شود برای این سمت کاندیدا شد و به آن رسید.

یونکر در پاسخ به این سوال که دوست دارد تاریخدان‌ها بعدا درباره ریاست او در این کمیسیون چه چیزی بنویسند، گفت‌: امیدوارم که در مورد من بنویسند که او تمام تلاشش را انجام داد و البته شاید خوب باشد که به آن اضافه کنند، او باعث شد برخی امور نظم پیدا کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.