امارات: ما توانایی الکترون®

وزیر مشاور امارات در امور خارجه این مساله را تکذیب کرد که کشورش "کشورهای دوست" یا شهروندان آمریکایی را با برنامه‌های جاسوسی اینترنتی هدف قرار داده باشد.

به گزارش خبرآنی، در گزارشی که رویترز در روز چهارشنبه منتشر کرد، آمده بود که امارات گروهی از بازنشستگان آمریکایی آگاه از مسائل اطلاعاتی را به کار گرفته است تا آنها به نفوذ اینترنتی برای هدف قرار دادن دولت‌های رقیب و مخالفان و فعالان حقوقی کمک کنند.

طبق گفته افسران سابق و همچنین طبق اعلام اسنادی که رویترز از آنها مطلع شده، این طرح همچنین آمریکایی‌ها و تلفن‌های آیفون کارمندان سفارت‌خانه‌های فرانسه، استرالیا و انگلیس را هدف قرار داده است.

شرکت اپل به این مساله واکنش نشان نداده و به درخواستی مبنی بر اظهارنظر در خصوص این مساله پاسخ نداده است.

در همین حال، زمانی که روزنامه‌نگاران از انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مورد فناوری کارما پرسیدند، او با اذعان به اینکه کشورش "توانایی الکترونیکی" دارد اما این مساله را تکذیب کرد که کشورش شهروندان آمریکایی یا کشورهای که روابط خوبی با امارات دارند، هدف قرار داده باشد.

وی ادامه داد: ما در بخشی دشوار از جهان زندگی می‌کنیم، به همین دلیل، باید از خودمان حفاظت کنیم، ما کشورهای دوست و شهروندان آمریکایی را هدف قرار نداده‌ایم.

سفارت‌های فرانسه و انگلیس در واشنگتن نیز نپذیرفتند که در مورد این مساله اظهار نظر کنند. سخنگوی وزارت خارجه استرالیا نیز نپذیرفت که در مورد این مساله واکنش نشان دهد. وزارت خارجه آمریکا نیز به درخواستی برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخ نداده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.