تشکیل ۴۰۰ هزار پرونده در ۹ ماهه نخست سال در سازمان تعزیرات حکومتی

تشکیل ۴۰۰ هزار پرونده در ۹ ماهه نخست سال در سازمان تعزیرات حکومتیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های ۹ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۴۰۰ هزار پرونده وارد سازمان تعزیرات حکومتی شده است که با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

وی افزود: کل مبالغ جریمه نقدی پرونده‌ها در ۹ ماهه نخست سال ۶۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: ۲۷۹ هزار و ۳۶۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل شده که منجر به صدور ۳۵ هزار میلیارد تومان جریمه نقدی شده است.

رایگانی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۳۴۰ هزار و ۶۰۴ پرونده تشکیل شده است که متخلفان ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند، اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا ۵۰ هزار و ۸۶۶ پرونده تشکیل شده است که متخلفان بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

وی گفت: دو پرونده از وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از ذرت دامی برای مصرف برای انسانی به سازمان تعزیرات استان البرز ارسال شده است. این دو شرکت معروف ساخت پفک حدود ۲ هزار از ذرت دامی را که با ارز ۴۲۰۰ تومان برای مصرف و تولید گوشت به کشور وارد شده بود را برای مصرف برای تولید پفک انبار کرده بودند که متاسفانه ۷۰۰ تن از این ۲ هزار تن در فضای باز و شرایط بد نگهداری می‌شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده این دو شرکت معروف پفک به دادستانی البرز ارجاع شده است.

وی گفت: متاسفانه در چند ماهه گذشته در تهران و مراکز استان‌ها نمایشگاه مبلمان تشکیل می‌شود که اقدام به فروش مبلمان می‌کنند، اما بعد از اتمام این نمایشگاه‌ها و در زمان ارسال کالا به منازل با این موضوع مواجه می‌شویم که محل کسب و آدرس تولید کنند اشتباه است و کسی پاسخگوی خریداران نیست و در این رابطه طی چند ماهه گذشته پرونده‌های زیادی تشکیل شده است و برای برخورد با متخلفان دست ما خالی است، زیرا با افراد مجهول الهویه مواجه هستیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در حوزه اجرای احکام ۳۵۵ هزار و ۳۴۸ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی آمده است که میزان وصولی جریمه‌های نقدی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

رایگانی در رابطه با تشکیل پرونده تعزیراتی برای شرکت‌های لبنی بیان کرد: در حال حاضر برای ۳۰ شرکت لبنی پرونده در سازمان تعزیرات تشکیل شده است که ۵ پرونده در شعبه‌های تجدید نظر سازمان تعزیرات در حال رسیدگی است، یک پرونده به شعبه عالی تجدید نظر سازمان تعزیرات ارسال شده و ۲ پرونده با جریمه نقدی ۳۰۰ میلیارد ریال و ۱۱۷ هزار میلیارد ریال در مرحله اجرای احکام است.

وی گفت: حکم یک شرکت لبنی به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال نیز اجرا شده، برای ۲ شرکت رای بدوی صادر شده و برای ۳ شرکت عدم صلاحیت در سازمان تعزیرات خورده  و پرونده ۱۵ شرکت لبنی نیز در حال بررسی است.

در حال تکمیل...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.