توزیع پوشاک گرم و موادغذایی میان مردم زلزله‌زده کوهبنان کرمان

رضا بیات فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با امدادرسانی این قرارگاه به مردم منطقه زلزله زده کوهبنان کرمان، اظهار کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری سال گذشته کوهبنان کرمان، موجب تخریب بسیاری از منازل مسکونی این منطقه شد.

توزیع پوشاک گرم و موادغذایی میان مردم زلزله‌زده کوهبنان کرمان

وی افزود: با توجه به دشتی بودن این منطقه و اینکه هیچ کوهی در اطراف آن وجود ندارد، تعداد زیادی خانه بر اثر وقوع زلزله آسیب دیدند.

فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش گفت: این منطقه ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و بسیاری از خانه‌های آن به ویژه در روستای جبر به صورت کامل تخریب شده است.

توزیع پوشاک گرم و موادغذایی میان مردم زلزله‌زده کوهبنان کرمان

بیات تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ هیتر برقی، ۵۰ بسته موادغذایی و اقلامی اساسی (برنج، روغن، ماکارونی و رب)، پوشاک و ... میان مردم زلزله زده این منطقه که در چادر زندگی می‌کردند، توزیع شد.

وی با بیان اینکه مسکن مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم منطقه زلزله زده کوهبنان کرمان است، افزود: هنوز تعداد زیادی خانه در این منطقه بازسازی نشده است.

فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش گفت: با هماهنگی سپاه پاسداران طی دو روز گذشته بیش از ۵۰۰ دست لباس گرم برای گروه‌های سنی مختلف به ارزش ریالی بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال بین بیش از ۹۰ خانوار شهری محروم و ۵۰ خانوار روستایی (روستاهای: ده علی، زاویه، سید حسینی، شکر آباد، خان مکان، هزارگز، ده میر، افزاد) توزیع شده است و تا عصر امروز نیز ادامه دارد و این توزیع بر اساس اطلاعات آماری بدست آمده از این خانوار‌ها است.

توزیع پوشاک گرم و موادغذایی میان مردم زلزله‌زده کوهبنان کرمان

بیات تصریح کرد: بین خانوار‌های روستایی علاوه بر لباس، بالغ بر ۷۰ کیلو گوشت گرم گوسفندی هم توزیع شده است.

وی افزود: بعد اتمام این مأموریت اعضای قرارگاه با همراهی تیم پشتیبانی سپاه پاسداران صبح فردا عازم تهران می‌شوند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.